Sicken karl jag har ;)

Här går man å gnäller på alla karlar.. men om dom vill så kan dom ;)

Min gravida och härliga super goa kollega och vän berättade att hennes kille hade varit på en föreläsning om kärlek och relationer på hans jobb. (han är personlig bankman på Nordea... lite komiskt att banken sätter ihop kärlek och ekonomi ;) men inte illa tänkt!!!

När han kom hem gjorde han ALLT rätt.
Han var gullig, omtänksam och hade en känsla bakom allt han sa eller gjorde. 

Ialla fall så spårade detta ut i ett allmänt baktaleri om våra karlar...Och inte var jag sen på att hänga på och önska att min älskling skulle gå samma "snabb kurs" i relationer.. Ja jag hängde med på allt det som alla andra kollegor sedan sa vid fikat om hur klumpig karlar är, uttryck och hur plumt dom försöker rädda sin misstolkade komplimang.. (som oftast inte är så dåliga komplimanger utan mest vår PMS hjärna som misstolkar)
Lite av ett kollektivt skitsnack om våra goseknölar hemma och alla "svinen" på stan... Men grejjen är den att när jag sedan kom hem så går det upp för mig att... HEJ, HALLÅ (!!!!)L är ju inte alls så. Om jag missuppfattar honom så är det för att jag själv tänkte i andra banor och att dom inte riktigt klickade i samma rondell.. man kan säga att i stället för att köra efter regelboken med först in i rondellen=företräde, så körde jag in i honom. Vid olik tycke eller missuppfattning så har det till 45% att göra med att vi från börja inte tänkte lika och att det inte behöver innebära att vi i slut ändan fortfarande tycker olika.. L och jag sammarbetar ofta lite väl bra i tanken så att det blir lite oootäckt. Vi kan tex ringa till varandra och det är upptaget och det beror på att han ringer en hundradel tidigare till mig men inte kommer fram för att jag precis slagit igenom hans nummer.
Ialla fall så är vi väldigt sammarbetande och när vi ska någonstans och det tex är han som packar åt oss båda så kommer han alltid ihåg.. sovtröja, extra varm och mysig huvtröja(min favvo tröja) eller platttången eller som nu sist extra hårsnoddar och akut kittet med smink..Vilket jag ALLTID glömmer eller som sovtröjan som jag ALDRIG fått med mig.. finns nu alltid i packningen .. så sööööt!!!
Han är helt underbar på att laga mat och han städar utan att jag måste gnälla.(Kanske för att det många gånger är tvärt om att det är han som får gnälla på mig ;)
Så det slog mig att jag bara hängde på för att det var så snacket gick och att det alltid är så förbannat roligt att göra ner det andra könet när man ska generalisera och ta fram det andra könet!!
Både vi tjejer och ni killar måste nog svärta ner det andra könet för att framstå som en anings bättre.. DET tycker jag är jämnställt och egentligen ganske könsneutralt ...

Idag har vi börjat vår helvetes helg.. Men den har börjat mysigt ialla fall och jag tror att den kommer att mynna ut i en riktigt romantisk weekend. Iof med städhandskar och höckle på men i morgon ska vi äta go middag efter allt slit och ja... kika på detta så tror jag att det vattnas i munnen på de flesta fåglar ;) Tänker på dig svanen..

Vi gjorde macksegelbåtar.. pirat skepp med rumpsegel ;) T åt även en bit avocado och shit så kul det såg ut när hon spottade och grimaserade och fräste.. Det var inte någon hit om man säger så!! Hon såg ut som om hon aldrig smakat något äckligare ;)

Men i övrigt så var det super lyckat det där med rumpseglen och piratörhängene.. tjoho man ska väl visst leka med maten!!!!!!

Jag har tänt lyktan ute på vår halvfärdiga groventre bro..
Titta så mysigt!!


Imorgon så ska jag slita och få den riktigt klar!! Till Jul så ska vårt hus vara så hemtrevligt att tomten flyttar in.
Om T får vara med och bestämma så får han INTE det ;) men hon VILL ha julklappar och spånar konstant över hur hon ska kunna "lura" till sig klapparna utan att behöva äta upp maten ... SÅ kämpigt- Tomten som ser allt och bara delar ut klappar till dom som varit snälla... riktigt snälla... När man är snäll då knuffas man inte och man bits inte och man låte Avva leka med gockvagnen, det är Ts version på att vara snäll.. Den duger för mig !!!

Nä nu ska jag tillbaka till stök och bök.. ska sparka gubben ur soffan.. Faan missat att han har satt sig göra lös ;)
Bannor också!

Socker kladdigt golv ska åtgärdas.. det är coca cola under borde... I MÄNGDER!!!!

Tjong Plong nu ska hönan plocka!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0