Snorgubben...

Vår dotter har börjat prata och ja iof så har hon gjort det länge men nu är det långa meningar som oftast består av rena och skära lögner.. men ibland kommer det massa vettigt också!! Hon lägger sig till med mammas och pappas språk och det kan ibland bli lite pinsamt.. obekvämt och ja underhållande.. på samma gång..
Men vanligtvis observerar man att hon lägger till våra förhållningsätt i mångt och mycket!
Exempel på detta är när man sitter i soffan och lyssnar på när den lilla Rosan ska lägga "g"ockan i vagnen och "g"ockan inte vill sova.. då tappar hon (som sin mor) tålamodet och höjer rösten och säger bestämt - LÄGG DIG OCH SOV... NU!!!!
Hon tvingar sen ner den stackars "g"ockan i vagnen för han sitter ju upp och vill leka-INTE LEKA.. SOV NU!!!!
Hm.. undrar vem hon har tagit efter där??

Måste nog erkänna att det är jag som har lärt henne det genom att själv tappa tålamodet med henne när hon ska sova.. Det är ju liksom svårt att sätta sig in i hur det är att ligga vaken och inte kunna somna... på en gång.. när man som jag somnar så fort man lucktar på kudden.. den lucktar absolut INTE illa utan det är bara det att jag har sååååå otrooooligt lätt för att lämna in på kvällarna! Ge mig 5 min efter att jag lagt mig ner så drömmer jag ngt sött!
SÅ när lill monstret ligger och sparkar med benen och sjunger och tigger om att få bygga koja eller läsa boken... någon som förstå min irritation när hon bara vägrar att somna... MEN ikväll gick hon och lade sig själv och somnade utan välling och ja.. hur underbart som helst!
Kanske att vår lilla tjej börjar bli stor.. Igår slutade hon med blöjor och har klarat sig från att göra i byxorna ända till i kväll men då var det faktiskt inte hennes fel.. Så somnade hon själv i kväll..
I dag i bilen började hon berätta vad hon och komplsarna gjort på förskolan. Dom hade byggt en snöööögubbe.. och när jag frågade om snögubben fått någon näsa så svarade hon -Jaaa.. och jag fick ställa en följdfråga om vad han hade fått till näsa och hon sätter igång och tänker...........En SNORGUBBE!!! Hm.. sa jag och ja.. frågade vems (ngt måste man ju fråga när hon är så finulig.. ja vems var det då, varpå hon tänkte ytterligare en stund och utbrister så självklart som bara ett barn kan- Min, det var min, mamma det var min!! Ska man berömma då eller?

Ikväll var vi ner till Avla (Alva), T´s kompis, dom är jämngamla och leker kanon bra (oftast) och ikväll så leker dom extra bra ihop... Dom hjälper varandra med diverse grejor och ikväll så hjälpte dom varandra att TORKA sig efter toalett besöket!! Hm.. mindre lyckat mest för att vi inte märkte det i tid.. Tror ni att dom små häxorna lyckades bra?? NEJ och dessutom tog den minsta häxan och klippte till A´s frisyr med (som tur var) nagelsaxen!!

Gråhårig som få är jag och någon som undrar varför??

Nu ska jag lägga mina axlar i min sambos händer för lite massage!!!!

Sing  a long!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0