Vitamin jakt?!

Skulle behöva några piller för mina kalaspuffs ögonlock och min skumgummi hjärna?!

Det finns vissa saker som är så ootroooligt mysiga och få är så mysiga som att få lägga vår dotter och läsa en saga för henne och en kort stund senare höra henne snusa mjukt... om det vore så för jämnan så skulle jag aldrig klaga.
Men vanligtvis så (jo jag älskar fortfarande att lägga henne det är bara det att oftast) somnar jag snabbare än jag hinner stänga boken. Och när den resterande familjen som då bara består av en ensam vaken pappa/sambo och han börjar bli uttråkad av att sitta själv framför TV:n eller som i dag ensam med att städa. Så väcker han mig försiktigt och .. ja jag vaknar ju inte mer.. den kvällen.
Man är ju en slagen hjälte och en förlorad arbetskraft om man har somnat på kvällen.. Man kommer aldrig i gång och det är bara att ge upp och känna sig besegrad av sängtomtens sömnmedel.
Nu inbillar jag mig att om man hade mer ork.. det är där vitaminerna kommer in.. då skulle man ju inte falla för sängtomtens simpla knep? Eller?

Ialla fall så ska jag försöka ta mig i kragen och försöke hålla mig vaken nästa kväll det blir min tur att lämna in dotra på sömn-och-dröm landet!! Hur ska vårt hus annars komma i form inför helgen??

Snö...

Hur blev det med den så lovande "förvintern".. snön låg ju lätt och tunn över vår tomt för några dagar sedan.. nu verkar den svenska vintern långsamt inskola sverige igen, men med det numera sedvanliga regnet! Suck!
Men vi har köpt massa bollar till våra fåglar som vi ska sätta upp så att liten kan få något att titta på genom fönstret.. men mamma säger att fågelfrön ger en råttor..hm-äckligt, tror jag!?

Jag har fått en riktig super ideé och jag har påbörjat f--n skapet. Men som vanligt så har jag inte tålamod och motivation kvar när det kommer till sista slipningen...
Jag har snickrat ihop en låda som jag ska gömma alla skrymande jakt saker som L har.. inte så lite.. Men när jag sågade ut botten och locket så glömde jag (rätt vanligt för att vara jag) att ta hänsyn till att det blir lite större runt om när alla sidor är ihopsatta.
SÅ i slut änden så var det ett litet för litet lock som skulle moteras fast på en lite för stor låda, med gångjärn.. hur gör man det när det inte är rätt storlek.. locket ramlade ju igenom och när jag väl löst det så matchar inte gångjärnen med tanken som jag hade från start, så nu är locket lite vint och för litet och.. ja.. det går inte att sätta fast dom sabla gångjärnen som dom skulle och tyget som jag skulle klä sitsen (locket och skumgummidynan) med går inte att fästa utan att locket blir omaka den övriga delen va lådan.. det kommer att sluta med att lådj-vln för passas upp till vinden med alla andra små smart ideer.. ialla fall var dom smart i början!!
Men det finns en anledning till att dom samlas på vinden.. det finns lite kärlek i dem men inte tillräcklig funktion i dem :(
Pappa ska få komma en sväng och se om han kan rädda den stackars "idéen" innan lådan utvisas. Hoppas !!

Å glömde att jag har en typisk grej att skriva om i dag.
Där jag jobbar så har vi inloggningskort till datorn som vi måste ha med oss på vår arbetsplats, dels för att logga in i datorn men även för att legitimera oss. Idag var det min tur att glöma det hemma...
 
Stånga huvudet mot stenväggen och fortsätt le om du kan?!?!

Fick sätta mig i bilen och åka hem igen.
Väl hemma sökte jag där jag visste att jag hade det.. trodde jag ja.. men icke. Fick lite lätt panik innan jag kom ihåg att jag köpte ju garn i går. Jag mindes även att plånboken låg i påsen och att jag för en gång skull lagt kortet i den.
Lade fram min plånbok och fortsatte att söka lite godis för vid det här laget var klockan strax innan 9 och jag hade inte fått i mig någon frukost. Dödshungrig!!
HIttade lite rester av min dotters lördagsgodis (puh!) (är en godis tjuv som stjäl godis av ett barn, bra morsa va?) och snabbade mig ut till bilen och brakade nerför uppfarten och ut på vägen (!) kan jag ha glömt något??? JAA plånboken... det var bara att vända om igen (stånga stenväggen) och SEN snabba mig till jobbet för att sätta mig vid skrivbordet-dödshungrig!!

Hm.. bättre början på dagen är ju en solklar önskan till i morgon!!

Tack för mig och tack för att du berömmer mig du "vita-sjö-hövdings-brud!

TJing!!


Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

Jag tror jag lägger ner min blogg :( Vi spelar i helt olika ligor!

700 intressanta rader mot mina 3 ointressanta! jaja..

2008-11-05 @ 08:15:46
URL: http://misskolibri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0