aprilskämtets härliga underhållning..

Idag har jag varit kreativ... Jag började med min vän i nya huset i andra änden av stan..
Jag ringde från dolt nummer och förställde rösten till bästa blandning mellan dalmål och jämtländska.
- Hej jag ringer från migrationsverket och i sammarbete med socialtjänsten så raggar (där trodde jag att jag skulle bli avslöjad pga av panikvalet av meningens mitten ord RAGGAR) vi familjer som är villiga att ta emot ensamma flycktingbarn. Nu har vi hört att ni har en stabil familj och en stadig inkomst!
-Öh (osäker som man blir så svarar hon) jaa..aa..ha..
-Ja och enligt grannar och bekanta (för det är ju troligt att det går den vägen) så har vi nu er som rekommendation om att ni skulle vara lämpliga..
-yhm..
-nu är det så att det är bråttom då vi planerar att placera dessa barn nu redan torsdag eller fredag. Och vår fråga är nu om Ni är villiga att ta emot några barn... gärna två... dom är bara mellan 6-9 år och väldigt lättsamma..
(nu är jag oootroooligt otålig och skulle vilja avbryta skämtet för jag har enorma problem att hålla mig från att asgarva)
-öh..ja.. nu är det så att vi har precis köpt ett hus och håller på att renovera och så har vi två barn själva... vi bor just nu bara i ett rum...så det passar inte så bra just NU...öh.. (man vill gärna ha en riktig hållbar ursäkt när man ursäktar sig inför en myndighetsperson.. hehe)
- Ja men en guldfisk då.. och en guldfiskskål... DET har ni väl plats för..
-ke?
Hahahahha nu exploderade jag och vännen hade inte hört att det var jag och hörde fortfarande inte vem det var.. hon blev mäkta imponerad över hur jag hållt mig.. Öh.. jag OCKSÅ!! För jag var verkligen tokbra ;)
Fyra till blev offer och alla gick på det .. en blev kanske lite förbannad just för stunden och jag blev grymt osäker på vad jag skulle göra åt saken.. Inge roligt när ett skämt går fel.. Men i kväll kom ett litet mess med en förklaring så nu är det ok.. och även denna person kunde medge att i andra sammanhang/annan tid punkt hade även hon hängt med på noterna... I dag kom det olämpligt så reaktionen blev inte som väntat!! Efter det så har jag ändrat skämtet från flyckting barnen som kanske var liiite väl grovt i efterhand.. så nu ringer jag till mina vänner från hörselskadades riksförbund och erbjuder deras tidining med döv text för en liten peng och allt går till europas troxitaka hörselskadades inköp av batterilösa hörapparater..
hihihihi... hittills så har de flesta gått på det.. EN frågade om mitt namn, hur jag fått numret, vem som sagt att han skulle kunna... han ville motringa mig ... men så brast jag i skratt och han erkände att han gick på skämtet..
Ååååh jag är så bra ;)
Förlåt !

I dag har jag inte gjort annat än lallat runt så man kan säga att jag måste jobba dubbelt några dagar för att komma i fatt!! Trist när man inte har någon motivation alls.. borde vara värd en semester..

Leffen och jag har fortsatt att hålle motionen i fokus och i morse var vi ju båda två ute och gick men dock inte samtidigt.. Ikväll när vi kom hem var det för en gång skull sååååå varmt och soligt att vi bredde ute en filt på altan och T smaskade i sig en tallrik med middag och därefter tog vi en 5 km prommis.. sååå skönt!
I morgon ska vi försöka hurta upp oss och göra en repris av denna dags morgon... Jag var dock livlös när klockan ringde så jag hoppas att jag är piggare i morgonbitti.. annars unnar jag mig en sov morgon!!

Kärlek kärlek kärlek min kärlek.. detta är det första beviset på min kärlek..
Kortet är taget på en av våra första picknickar tillsammans ute vid havet!! Love havet och jag älskar min sambo.. (hela min familj)


Det andra är beviset borde vara vår dotter, eller det är det ju.. alltså vår dotter.. hon är ju självklart vårt största bevis och vårt mest älskade.. snart så har vi ytterligare bevis ;)
VÅra INBJUDNINGSKORT... hihihi.. längtar så!!


Kram och godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Katarina i Liden

Hej Hanna, härligt att läsa din blogg, du bjuder verkligen på dig själv.



Här får du en liten utmaning...

http://www.123minsida.se/RidgeOne/15987276

2009-04-03 @ 10:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0