Den skumma snöflingan!!!

Här sitter jag i mitt varma bo och svär åt snöhelvetet!!
SÅ ser jag en ensam liten flinga som siktar mot stjärnorna... den singlar i ensam majestät mot skyn.. Hur kan EN snöstjärna lyfta och fortsätta lyfta då ALLA andra faller som tunga retande lapphandskar ner mot våran redan så slaskiga uppfart!!! Som blöta lovikavantar som ger en en flaTnäve rakt över kinden!!! Elakt!!
Men jag lovar att hålla det jag lovat!! INGE mer skottning för min del!! ALdrig den här vintern i alla fall :P
INte en chans..

Funderade på att ta mig en kort löptur i kväll.. funderingen trädde fram likt ett skygt rådjur... så när snön entrade min tillvaro så kröp tanken åter i träda mellan stripiga hårslingar av till en början grått hår och därefter slaskigt färgat vardagshår.. De blir ingen löpning..

Måste boka klipptid.. och innan det måste tant grå kamoflera sig med lite hemköpefärg...

Snart kommer jag i den behagliga åldern att jag slipper skämmas för färgen ;) Om jag så duschar i kalkigt eller om det är ngt annat så skulle jag kunna stoltsera med violett skimmer av ädlaste kall pastell...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0