Kokar.. över..

VI är båda två ett par överhettade ångpannor när det kommer till gräl hemma.. Vi kan bara inte disskutera innan vi exploderar.. för att kunna disskutera måste vi tydligen spruta ut ilskan ut kitteln innan vi kan röra om och hälla upp det sunda förnuftet!
Ikväll var en av dessa få kvällar då ingen kommuniceringscentral fungerar.. förutom skrika och svära då förståss.. Mitt i hela kaoset sitter förvirrade lilla prinsessan.. mitt i alltihopa utbrister hon.. pappa(för för tillfället var det han som hade högsta tonen..) du kan inte bli arg på mamma! Hon blir ledsen( en av mina hatade, av mig själv alltså, brister är att jag skvätter tårar omkring mig så fort jag blir arg, upprörd eller ledsen...) .. och jag vill inte att hon ska vara ledsen för hon är min bästa vän! Du ska vara snäll med mamma!! Kunde jag hålla mig då.. näe.. tårarna som förut skuttade ner för kinden ökade nu takt och mått.. Blev så rörd över hennes kärlek! Hon börjar få grepp om att man kan bli lika arg på varandra när man är vuxen och bästa vänner som man kan bli när man är små bästa vänner.. Skillnaden i ålder är bara att när man är lite förlåter man varandra med dunder och brak så fort man suttit i mammas knä ett tag.. när man är vuxen måste man jobba på att bli vänner..! Vi är bra på att jobba på det så vi lyckas alltid reda ut våra irritationsnystan innan det är trassel i hela härvan! Men som sagt.. vi måste explodera först!

Efter att vi satt oss ner och växte upp till de vuxna individer som vi är så kom vi fram till (som vanligt) att det inte var så farligt och att bråket handlat om (återigen, somvanligt) missuppfattningar dvs kommunicerings dysfunktion!

Kram och god natt! Nu ska vi släta till lakanet och krypa ner under det varma och härliga täcket... och .... sova hästlänge! Väckarn.. 05.40!! Jag tror jag hoppar jämnfota baklänges av lycka över att kliva upp i morgon!! NOT!!

Kärlek!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0