Gröna gubbar..

Vad du har gnällt Mia.. Att du skulle vara en sån gnällspik ;) Här sitter nu jag och ge upp för nu är det min tur! Skicka över gubbarna bara för här verkar dom hålla en slags konferans.. Alla små gröna basiluskiar är här, utom dina och hej du .. jag väntar. Hostan är värre och feber har jag och inget godis.. HUR illa kan livet bli?
Jag är klen som en lite julgranskula.. skulle vilja bädda ner mig och sova igenom den här kvällen men jag har lovat L att han ska få gå ut och röra på "gunget"!! Så nu är det T, telitubies och jag som samsar om soffan. Tyvärr verkar det som att alla gubbar också ska trängas med oss. Men som somliga vet har vi en stoooor soffa så det är klart att alla har lyckats samlats här och gud jag tror jag är allergisk mot som små gröna monster gubbarna. Ja det är jag... helt klart för jag är täppt i näsan, nyser och fryser.. Haha, som sagt Mia så är det min tur nu!

Godiset gör mig till en mycket possitiv människa!! Nu är jag pessimistisk, allt är svart och jag irriterar mig på massa små saker, som hur någon talar, nån går och andras kommentarer.. Brukar inte göra det men i går och i dag har det varit svårt att inte knipa av några syrliga pilar riktat till dom som går förbi och gnäller och klagar..

L fick skjutsa hem mig i dag för jag mådde pyton på jobbet och när jag väl kom hem så somnade jag som en stock. Jag sov inte länge och jag har suttit och klagat för mig själv sen jag vaknade. Nu är jag less och kommer att bre mig en GI-tråk-macka, ta mig en alvedon och dricka lite varmt te fast jag hellre vill ha saft och bullar + en eller två ballerina kex!!

Se så om 12 dagar är skiten över och jag kan få ta mig en stor choklad kaka.. kom överrens med min vän J som snart ska ha en liten knodd att när hon fött få ska jag få fira.. hoppas bara inte att den lilla rackarsungen trivs där inne utan att den vill ut och fira med mig :)
Undrar vad det är för lite filur, kanske en hund på fyra ben eller en guldfisk men högst troligt är det en söt liten kille eller tjej som kommer att se precis lika ut som sin bror och därmed sin teaterapa till pappa. Dom, Oliver och F är sååå otroligt lika varandra och det är kul att se för jag har vuxit upp med F så jag har ett minne av hur han plirade med munnen och hur lockarna yrade mot skyn!
Så högst troligt är det alltså ingen fisk eller fyrbent hund.. (förslag enligt T för någon månad sedan) (nu vet fröken att det är en bäbis) UTAN en underbar söt liten bäbis.. Hoppas han/hon kan skrika så den skrämmer T så hon inte vill ha ngt syskon än på ett tag! ;)
Hoppas den lille rackarn kommer snart så mitt liv kan starta igen.. Man kan ju förresten säga att vi blir nyfödda båda två då mitt nya liv med LITE godis börjar!

Håll alla era tummar så det inte är lunginflammationen som kidnappat mig igen.. hejja förkyldningen..

Love H

Kommentarer
Postat av: Jenny

Krya på dig vännen! Jag skickade nyss ett sms till dig. Kramar

2009-01-14 @ 19:09:25
Postat av: Jenny

Hej vännen, krya på dig.

Jag skickade nyss ett sms till dig.

Har du lust att följa med på hockey nåt framöver så är det bara att säga till.

2009-01-14 @ 19:12:45
Postat av: Katarina "Kicki"

Nä, inte sjuk igen!! det är inte bra. Hoppas du blir frisk fort. Och lycka till med sockersuget, det går..men jag förstår att det är tufft med en sån rivstart som du gjort nu. Jag har testat så, men misslyckades..så därför blev det en "trappa ner" variant som ju har fungerat för mig. Ses!

2009-01-15 @ 08:13:30
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0