IF reklamen!!

Undrar om dom har en klockren försäkring för förhållandet och jobbet.. men jag kan väl anta att det är självklart att det finns en fin stilt liten text som lyder.. täcker inte vid avsockradisering.. !! Alltså ingen ide för mig!! Jag håller på att bli TOOOOOOOOOOOOOOOOOKig!! NÄR avtar suget och dra mig i hängslena vad jag har fått respekt för människor som klarat sig ur narkotika beroende, rökning, snusning.. fast jag betvivlar att det är en tiondel så svårt som det är att sluta med socker!! Kroppen skriker - godis, saft, glass, bulle, kaka, chokladsås.. kex, dricka... hm.. Alla olika sorters godis sorter!!!!! Skjut mig i tåna så tankarna MÅSTE fokusera på annat!!!

Vi, L och jag hade en styrke mätning i kväll.. av någon anledning är vi båda lika heta och har svårt att ta in det den andre säger INNAN vi brusar upp och exploderar.. Under den senaste tiden har herrn i huset varit extra stingslig och jag antar att det är av ren frustration. Han strävar efter en viss förändring men just för tillfället sitter allt ALLT i tjära och det kan jag förstå och jag fattar att det är det som är problemet i grunden för vi brukar inte spetsa varandra med syrliga och knockande kommentarer. Vi vet ju båda att det inte löser ngt men det är sååååå lätt!! Problemet är egentligen inte detta för vi reder för det mesta ut det hela inom nån timme eller så :) Jag kan tyvärr långsura till när det kommer just till L.
Det riktiga problemet är att varken jag eller L kan vänta med att rinna över tills dess att T gott till sängs. Utan vi går igång med "kraftmätningar" när helst vi tappar besinningen!! Vilket får T att bli otröstlig och vid det laget är jag också tårdrypande och vi får avbryta disskusionen när den är som mest givande och lugna ner oss för att trösta och göra rum för lite trygghet för henne.
Jag tycker att det är ganska otäckt att se hur hon reagerar när vi disskuterar. Vi tok skriker ju inte åt varandra men som alla vet så har tjejer, eller jag lätt att få de jävla tårarna att svämma över och bilda stört floder!!
Men samtidigt tycker jag att det är viktigt att visa att mamma och pappa kan bråka och att även vi kan vara ledsen men att det ordnar sig och att även fast vi kan vara ovänner för en stund så älskar vi varandra!!
Vet inte om det är pedagogiskt eller bara dumt.. alla får tycka vad dom vill men jag tror att barn måste få lära sig att alla är inte överrens och ibland sårar även vuxna varandra. Att man inte alltid är glad och att när man måste få vara ledsen ibland också utan att det är HELA världen!
Sen kanske man kan ta det hårda snacket när dom inte är med men som synes kan det vara lite svårt speciellt när man iså fall kommer att kväva många irritationsmoment och när man sedan tar upp dem så har det gått på tok för långt!!!!

Nu tror jag minsan att L somnat med liten!! Tror att jag ska lägga mig jag också för det verkar inte bättre än att det ska vara det ENDA som hjälper mot sötsuget!!
Risken är väl att det kan sluta med att jag drömmer att jag jobbar i en godisbutik eller fabrik och att jag får äta HUR MYCKET jag vill!! Att jag får en gratis resa utomlands om jag kan vinna en godis-ätar-tävling.. att jag skulle förlora en sådan är helt otänkbart!! Fråga mina kära vänner!! INTE en chans att jag skulle komma tvåa!!

Nä nu tar jag och bäddar ner den här pessimistiska och deprimerade kroppen mellan lakan och täcket!!
Sov gott!! Imorgon fortsätter min kamp!!

Kommentarer
Postat av: mia

...Att avgifta sig från socker var nästan lika jävligt som att sluta snusa tycker jag! Irritationen satt som ett bälte kring kåken å konflikterna haglade.....kanske har liiite med det att göra..? Isåfall går det över!! ; ) ...I annat fall kan lillan alltid bo med oss till hennes tånårsföräldrar vuxit upp..? ..Jamenar vi e ju ALLTID så perfekta å vuxna! ; ) Puss på dig gumman - du e INTE ensam....

2009-01-13 @ 21:56:34
URL: http://barba-mamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0