sjukdag med avsaknad av sängen!!

Idag ahr det varit en sådan dag då jag önskat att vi haft två barn eller en nanny.. Två barn av den anledningen att dom förhoppningsvis kan stimulera varandra, nanny bara av den simpla anledningen att jag inte oooorkat vara en bra mamma i dag! Sjuk, klen, gnällig och febrig!!
T har inte varit sjuk, klen eller febrig.. hon har varit gnällig och av den enkla orsaken att hon inte fått leka, busa, springa, prata eller varit ute. Hon har varit kedjad med mig, den gnälliga och sjuka mamman! Det har helt enkelt varit otroligt synd om min lilla prinsessa!
Jag har inte kunnat läsa sagor då jag hostar mellan varje mening, vilket inte ger någon trovärdig och inlevelsefull karaktär åt sagan. T är van att hennes mamma förställer sin röst när hon är vargen eller klasklättermus. Hon sjunger när det nynnas och hon skäller med strängröst när det ska skällas.. I dag har röstsvängarna varit mer eller mindre smygande och kanske mest tråkiga raksträckor med en tonig personifiering. Mycket låg underhållningsfaktor!!
Vi har bråkat om hennes bärbara dvd då hon har mycket litet förstånd att vara rädd om sina leksaker, troligtvis då hon får det hon önskar och mycket där till. (en två-tre åring har inte stora krav på vad som det ska lekas med, behovet verkar vi föräldrar bygga då vi vet vad som roade oss.. När vi var allt mellan 2-12 år och ALLT detta ska en 2 snart 3 åring ha.. Man vill ju inte försumma sin lilla.. Överdrivet om man tänker efter!! Men ändock sitter vi där med ett överfyllt lekrum iof med det mesta i små format och iof inte så värst dyra leksaker och pryttlar men dvd:n är en sådan som en gång kostade pengar och det förstår inte lilla marodören.. såklart!!!)
SÅ när det ska ses på film så ska det öppnas och stängas, klicka på knappar, sitta och knacka hälen på skivspelardelen, vicka på displayen och skakas, flyttas och allra helst tappas i golvet som det verkar.
Idag har jag varit sten hård och plockat undan den då det härjats för mycket och då har krokodiltårar och svart-ögonen kommit fram! Vår lilla fröken har ett brett register när det kommer till minspel.. Repetuaren pågår ständigt!!
Så ni kan ju tänka er HUR vår dag varit! Hon har studerat mig, knäckt mig och mjukat upp mig igen för att slutligen köra slut på den allra sista vitaminkicken i min kropp. Så när L kommer hem ligger två brudar och snarkar i stor soffan och han får tillaga maten och servera två sömninga och direkt odugliga bordskamrater! Sällskap var inte ett ord som vi kvalifiserade oss till!!

Men i övrigt har detta hänt, T går allt mer ofta själv på toaletten och dessvärre innebär det också att fröken -kan-själv kliver ner och är klar själv.. låt fantasin flöda..
I dag var det dock inget kladd som irriterade och besvärade mig utan två härliga bong-i-golvet-dunsar!! Fröken lyckades med inte mindre än två falla av toalettstolen trix.
Så nu hoppas jag att hon ska bli mindre självständig när det kommer till allt med toalettbesök att göra... troligtvis har det lilla livet glömt detta till i morgon men man kan ju alltid hoppas. Själv så försökte jag mig på att stutsa upp ur soffan och skynda mig.. kommer inte ihåg vad jag skulle skynda mig till.. men jag är ju som sagt lite KLEN.. med klen kan man säga lite sockerlåg.. så när jag reser mig upp fort snurrar allt till och jag hinner klarna till lagomt tills jag ska slå i golvet. Jag har tack och lov lyckats ta emot mig på ett bra sätt alla gånger men det är rätt irriteraden och inte minst otäckt när det inträffar! I dag så gjorde jag det alltså två gånger och T såg sista snubblet och skrattade så hon kiknade.. den lilla RÅTTAN.. kanske var det hämd för att jag inte kunde hålla mig när hon dunkade i golvet inne på toan.. Vi har ju samma humor i alla fall.. ;)

Jo ja just det ja vi målade våra naglar för första gången och det var en hit!! Hon ville även måla L´s men han tvär vägrade och det slutade med grin.. T allstå..Och inte ens då gav han med sig!! Påminn mig att jag måste måla höger hand i morgon innan vi går ut någonstans.. för som det är nu är det bara den vänstra som har röda naglar!! Ghaaaaaaaa...

 
LIten stolt nagelacks smyckad prinsessa!!!! Lover her!!

Jag har kommit på att jag skulle vilja ha två kristallkronor i vardagsrumsdelen.. Skulle bryta av mot vår blandade, låt oss säga moderna stil.. Men L som är livrädd (sen jag otaktiskt erkände att jag började dras lite mot det romantiska och lantliga) att jag vill ha något gå mot snällt!!!! Men det är inte sådana som jag vill ha.. Dom ska vara ganska massiva och med stooora prismor och ja.. eller jag är inte säker på HUR jag vill att dom ska se ut och dom jag hittar om jag letar kommer förmodligen att vara schwain dyra.. så det får bli ngt från IKEA.. lagomt mot min inkomst på det väl avlönande jobbet hos staten!!

Nä nu hostar jag schwaaaiiinigt mycke och måste nog drogas ner för att överleva.. Ses i morgon alla kära!

Katjing!!

Kommentarer
Postat av: Katarina "Kicki"

Men krya på dig!! Och att få sin vilja igenom med tårar..nä det är inget bra alternativ.

själv har jag jobbat 4 timmar idag (måste ju när du inte är på plats och gör ditt jobb ;-)..) nä då det var frivilligt.

Ses snart hoppas jag, men blir riktigt frisk först.

2009-01-17 @ 13:03:02
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0