Under en filt i soffan..

Måste få rapportera om hur min dag hittills varit! Vaknade vid 5.. nånting och försökte somna om. Tsom låg och snusade sött bevid mig låg utan täcke så jag tänker att ååå den stackarn måste frysa, för det är rätt kallt på mornarna i huset då vi inte eldat under natten.. Men icke, stintan var skollhet och ville INTE ha täcke och inte heller bli omhållen av en frusen mamma.. Icke så det blev till att huttra själv under mitt eget täcke! Jag som försökte vara en omtänksam mamma...

Morgonen skyndade sig fram och L sköt på jobbet så det kunde passa med mitt läkarbesök 9.15... Blev lite konfunderad när jag klev in på vårdcentralen och sköterskan tilltalade mig med namnet EVA..hm.. Jaha så var man tydligen redan 69 år och hade problem med lungorna, dock värre än jag trott då jag nu uppenbarligen hade col (vet inte om det stavas så) men allt detta hann jag få redan på innan dom upptäcker att -HEJ det står ju en tjej i 25 års åldern (kan ju hoppas att du tänkte det i alla fall då jag gravallvarligt INTE vill se utt som EVA 69 år)
Misstaget rättades till och läkaren kallade in mig och min (för tillfället ABSOLUT livrädda)lilla tjej. (har ingen aning om varför hon var så panikslagen då hon vanligtvis VILL åka till doktorn och hon brukar tigga om att han/hon ska titta i öronen, men INTE idag..tårarna trillade över när vi tassade in på vårdcentralen..) Vi hade på oss skokjolar som vi gemensamt döpt dom till..thiiihihii..



Ur tjusigt va ?

Farbro doktorn kom och hämtade oss och för att lätta upp stämningen började han med att rita en katt pch frågade T vad han ritat och hon snyftar fram att det är en katt.. men då blir det en mus som därefter får längre öron som då slutligen blir en kanin. T är hela tiden avvaktande och han försöker en gång till.. Han ritar en ring och två ögon och massa hår,näsa, mun och T gissar att det är en snögubbe. När han är klar är dom överrens om att det är T som han ritat på britspappret!! NU konstaterar T att han har gjort ngt som MAN INTE FÅR.. Han har målat på jakanet (lakanet) och man får bara rita på Papper.. öh.. så blir den lilla lite konfunderad då hon generat kommer på att det faktiskt VAR ett papper.. Hon som tillrättavisat farbro doktorn!! Hm.. verkar som om liten lyssnat l i t e på sin mamma iaf när hon gnällt och tjatat om att man BARA får rita på pappret och absolut INTE någon annanstans... ;)

Hur han nu får ihop det är också ngt man kan hålla sig för skratt om man som innehavare av huvudrollen sitter på britsen.. JAG är FORTFARANDE EVA 69.. Han funderar ett tag och säger så att kanske att det blivit lite LITE fel i bokningen!
Så får jag dra min sjukdoms historia so i detta fall började i julas och jag orkar inte ta det nu så ni som inte vet, finns nog nåt inlägg under december månad ;)
Ingen Lunginflamation utan som jag trodde- bara en vanlig gröngubbe snuva med tillhörande högfärdshosta!!
Och tur är att jag har drogerna kvar för jag lär behöva lite cocko high-low medikamente...

Vi går ut och självklart glömmer vi blå påsarna på så det blev direkt jätte halt att kliva ut på parkeringen.. Ingen som såg.. (jag vet för jag tittade nervöst runt, vill inte bli ertappad en gång till med nyinköpta skor av dyr design!!)
Åker upp på ICA och vi handlar frukt och frukt och sen åker vi hem och jag försöker desperat få min lilla medsjukling att sova middag.. Icke!! Mamma dödligt trött med febertopp och dotter irriterande fräsch. Dock med feber men inte tillräckligt hög för att vara hängig!!

Ja så dagen har varit direkt tärande på mig då jag varit hel-knäckt och inte haft ork att stimulera den lilla som tvärt om HAFT gudomligt mycket energi!!!
Hon somnade så lagomt till att jag skulle åka och hämta L på jobbet, sådana här gånger är det lite knöligt med bara en bil... Hade inte hjärta att väcka henne då så det blev att försöka hitta någon annan som kunde tänka sig att förbarma sig.. Den ende som jag INTE tänkte störa blev den som slutligen åkte och hämtade honom. Gravida vännen vid kyrkogården J som är en klippa!! L hade ringt till Fredrik och han fixade så att hans höggravida sambo hämtade dem!! Mycket snällt!!
Lagomt till maten väckte vi fröken som då INTE ville vakna, lurade henne lätt med - det står TVÅ rådjur och äter på¨tomten... Det är tredje gången nu som jag kör denna och troligtvis har jag förbrukat det sättet, men för tillfället gick det ju ;)
Maten som nu består av kolhydratfattig mat (eller om vi ska vara ärlig kolhyratlös mat) var för dagen en sammansättning av kycklingfärs och koriander, citron, färsk chili, mango chutney och en knippe sallad!! Mycket gott men livet är ändå lite väl trist utan socker!! Kan NI tänka er att vara hemma och tycka synd om er själv och inte få ta ett glas saft, inte en kaka, inte en bulle och INGEN glass.. godis är väl som bekant helt uteslutet men idag gick det inte, tog två kolor men det var jag värd!! SChyy säg inget till min coach!!

Så idag går jag inte och lägger mig med rent mjöl i påsen.. men det skiter jag i!! Han snusar, dricker kaffe och dricker vin på helgen.. Det är ju precis ALLT av det som HAN inte kan vara utan!! Jag då.. Har inget som jag älskar kvar.. a det är synd om mig.. (Och ja jag vet att jag har min familj, ett fint hem, kläder, ett jobb, är frisk och har underbara vänner och familjemedlemmar, men ändå... )

Ska sluta älta godiset!! Men ändå!!

BYE bye /
Candy Girl!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt att det inte var någon ny lunginflammation. Kramar

2009-01-16 @ 20:24:16
Postat av: Lara

Tacl för dina fina ord. Jag vet inte om jag är

på god väg, det är nog föt tidigt att säga. Men jag äter åtminstånde något.

Det du säger är helt sannt. Vårat samhälle är frukstansvärt, jag äver övertygad om att det har varit en bidragande faktor i mitt insjuknande. Samtidigt är det jag som tar åt mig, lyssnar på samhället, ställer ännu högre krav på mig själv. Att var perfekt.

Du skall veta att dina ord värmde.

Jag skall försöka lyfta mig själv när jag svävar. Jag är bara osäker på om jag klarar det.



Har du också någon ätstörning? Självklart behöver du inte svara om du inte vill. Du får hursomhellst ta hand om dig.

Kramar

2009-01-16 @ 21:06:57
URL: http://laramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0