Att avlägga rapport!

Måndag.. sol värme vatten och glass... me like!
Tisdag... samma som dagen innan fast bättre!
Onsdag.. svensexa planering och avlämnande av älskade dotter.. Ö-viks semester väntar liten söt tillsammans med mormor och morfar!
Pappan i familjen har sin årligt återkommande kundkväll på VIPen på Gatufesten.. Som vanligt gasas det på och vinnaren för kvällen blev även det den inte helt otippade och återkommande segraren pappan!!
Torsdag.. morgonen startar med att även den skulle bli som den brukar.. torsdagen efter kundeventet!! JAg sparkar upp sömn drucken och sprit stinkande pappa.. (tur att doter är i trygga händer!!)
Fredag.. Min tur att gå lös på spriten.. Började med champanje hemma hos underbara mamma fågel och tillsammans med mamma fågel, dotter fågel och Fågelvännen Malin skuttade vi ner mot staden.. Lundell.. med nöd och näppe!! Men vi hann.. VIPen och hälsa på trevliga fd restaurang kollegor och eftersom trevliga kommittén specialtränat inför denna kväll så gick vi ut hårt! Mitt råd till Pappan var inte att tänka på en kväll som denna.. (en vatten, en drink, en vatten och en drink!!!) nä tips och råd är inget för vältränade party prinsessor!! ( I efterhand var jag nog med all säkerhet INTE tränad för en sådan alkoholrusch!!)
KVällen slutade med att en inte allt för tålmodig ( enligt min mening ) L kom och hämtade hem mig.. HUR skulle det vara om jag också nån gång kunde få stanna och ha kul... nån gång...?? Även detta skulle visa sig vara mycket smart drag av min älskade och omtänksamma blivande make! JAg gnällde och skällde fram till bilen och tuligt nog satte jag mig inte helt på tvären.. men nära därpå!!
JAg grinade mig hela vägen hem och trots att min käre vän från barndomen satt bak och (även han smittade av fyllehund viruset som nu mera betecknas som HN2CP.. ) irriterade sig på de 2 oproffessionella  (kan aldrig lära mig stavningen på det ordet... blir till att slå upp någon gång..!! INTE nu) poliser som tagit in honom för ett kortare förhör och för att göra en bedömning i fall vännen skulle få tillbringa natten i fylle häcken eller inte.. dom hade beslutat sig för att låta den mycket upprörda herren åka hem i en bil med loggan- artistservice!! HAHAHA.. tillsammans med en slagen stjärna.. Nämligen jag.. japp för vid höjden av brofästen så började jag se dubbla horisonter och tre bro räcken på vardera sida.. inte konstigt att man slocknar och bärs in.. hittar vännen hinken (mycket länge sedan) och får håret uppsatt av sin (återigen älskade blivande make) Suck suck behöver jag säga att hinken och jag följdes åt även lördagen fram till 18... därefter åter fick jag känsla av att livet fortfarande existerar... HAR ALDRIG I MITT LIV UPPLEVT EN SÅN GRÄSLIG LÖRDAG!!!
Kina mat och salt lakrits (åter igen med risk för att jag upprepat mig tack vare min älsk......bla bla bla!!!)
Lördag... bakfull (om det undgått någon?!) motvilligt återgick jag till brottsplatsen för att bearbeta mina tram.. Inte riktigt men jag kommer aldrig mer att dricka mig f u l.. Mamma fågel som fredags kvällen till ära bara varit salongsberusad om ens det kunde lunga mig med att ångesten inte var något som jag behövde kännas vid ( hur kommer det sig då att den satt som en trött och negativ tvilling på min axel hela kvällen ?) för jag hade uppfört mig efter alla sociala och förnuftiga regler.. förutom den där om att ta en vatten och en drink och en vatten...1 drink i vardera handen tycktes vara mitt motto.. men trots detta hade jag lyckats kammoflera detta med högsta möjliga säkerhet.. Så det så!! Tur att han är så smart min sambo.. att han tog hem mig i tid!!
Så lördags kvällen skulle ta slut tidigt.. ja vi var väl hemma efter att ha suttit backstage med kökspersonal och en och annan  trevlig prick vid ja.. 05.47... L hade en sista körning kl 07.30.. Den stackars Marit Bergman fick tråkigt nog inte åka i L´s artistservice utan hon fick transportera sin söta lilla bakdel med tillbehör i av de andra killarnas bilar ty L var för slagen för att ansvara för hennes transport! Läs trött inte full för han var cool lugn hela natten.. men efter att ha varit i tjänst i över 15-20 timmar per dygn i 4-5 dygn + onsdagens alkohol intag så var det ett klokt beslut!

Kul att träffa dig fågel och tack för en trevlig helg..

söndag.. tacos hemma på kvistbacken och trevligt sällskap .. tidig säng och första natten som kunde bjuda på en behaglig sov temperatur!!
Måndag... idag har jag städat (röjt undan) handlat, hälsat på Åstösemester brudarna och slutligen strosat runt på Birsta.. inhandlat ett par skor och fler papper och kuvert till inbjudningarna.. snart snart snart.. är dom färdiga för utskick!! Suck!!

Nu ska jag åka ner till macken och köpa mig en plopp!! MMmmmm



sov gott och ha en skön semester!!

Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

Tack själv , du är verkligen en underbara person Hanna!!!!!!! Vi hade ju hur kul som helst! Det gör vi om nästa år ;) puss

2009-07-07 @ 09:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0