Paaaanik!!

Sitter och knåpar och knippsar för att få ihop ett fint inbjudningskort.. Har gjort mängder av förslag till placeringskort och nu har jag satt igång med inbjudningskorten.. Banne mig att det är dyrare att göra dem själv än att beställa.. MEN jag SKA göra dem själv och jag ska nog få till det!
Dagen har varit rätt underbar och iof så började den med att jag knackade iväg några ärenden på jobbet först men därefter hälsade jag på min saknade vän Som JUST nu lever MITT liv.. ja eller i alla fall delar av mitt dröm liv..
Min vän var modig nog att starta en web shop och det verkar gå vägen för henne.. Hon har en sån underbar nich (stavas det så?) med lantligt och vitt.. inte min stil men jag tycker att den är mysig och passar i gamla hus med knarr i golvplankorna!!
Nu har dom äntligen köpt hus och på tomten har dom en garagebyggnad som nu ska göras om till mini butik för den kläm och känn sugne köparen.. Sådana som jag hihi som inte riktigt litar på internet ;)
Hemmer är charmigt och det finns stor potential för huset! Lyckas ost!!
Kan väl egentligen inte klaga då jag har turen att ha fått ett nytt hus.. vårt hus men det är ändå mer liv och charm i gamla.. Älskar trappor med stora träplankor .. slitna så att alla skavanker är runda och nötta ... åhåå.. det är fint med nya raka, räta golvytor också??
Efter att ha försökt.. för jag säger försökt då vi minst skulle behöva tre-fyra fikor till innan vi är ikapp ;).. tagit igen försvunnen tid så styrde jag in nosen mot city.. Länge  sedan man strosade i stan.. sten stan.. Ingen höjdar dag jag valde då det vräkte ner kräk snö.. IGEN... KUNG BORE???? Har han inte gått på semester än??
Det har min snö skyffel.. hörde att det finns en grupp på Face book som vägrar skotta... Kanske att Mia och jag skulle kasta in en ansökan dit kanske?!
Jag och mamma gick på stan och när affärerna stängde där så intog vi med glatt mod vårt älskade/hatade köpcentra..
Å så vi shoppade.. papper, pärlor, lim och annat dyligt som kan va bra och ha när ideerna flödar som korvspad genom  huvudknoppen.. Den har jobbat idag må ni tro.. Jag har tre sidor till att numrera i idé boken.. japp det finns en sådan i min skrivbordslåda.. Den börjar bli full och om jag bara hade samma mod som min vän så skulle jag ha satt ihop lite kreativa saker.. men nu har jag varken tid eller mod så det förblir bara ideer!!! Synd... men man ska ha och göra när man blir pensionär också ;)
Lilla T och L är hemma i Liden och vad jag kan tolka av min sambos utsaga så har Lilla T lekt med sina älskade kusiner .. förmodligen drivit sin farmor och farfar till andra dimensioner när det gäller att hänga med i den ständigt laddade duracel tjejen vi är privilegade att ha i familjen!
L har varit ute på en skoterfärd i dag och när det glada gänget ringde från någon snöig topp så sved det till i skoternerven.. lite avundsjuka stack till och jag önskade för två sekunder att jag valt att följa med.. men så kom jag på att HEJ... vad kan vara bättre än att få gå och strosa och titta på saker, känna på kläder, fundera några minuter.. så många man vill innan man bestämmer sig för att handla eller inte handla.. Att få gå i lugn och ro och bara vara.. Måste dra mig långt tillbaka i mitt stackars trähäst minne för att komma ihåg när det senast hände i min värld!
Men idag ... å vilken dag!! Gled kanske lite väl många sedlar ur min hårt åtstramade plånbok.. men så va då... jag såg aldrig hur dom fladrade iväg... haha.. jag betalar ju med kort! DÅ kan man om man vill bara blunda!! ÖH.... eller inte ;)

Jag hittade en klänning som jag tänkte ha dag två vid bröllopet.. Vigsel på fredag kväll (många som funderar högt när vi nämner våra planer..) En mysig övernattning på hotel och en romantisk frukost på lördagen innan vi börjar ställa inför festen som äger rum på lördag kväll.. På så sätt får vi vår dag för oss själva och vi får en stress fri kväll.. och en skön morgon! Festen blir ett minne och vi slipper lämna den först!! Tack N och J för att ni visade oss HUR man kan göra!!

I morgon bitti ska jag iväg till min sköna böna i "söbba" hihi.. Jag har passat på att bjuda in mig själv på frukost!! Ska man hinna med allt får man vara kreativ ;)
Menyn var spikad och den lät helt underbar.. precis i min smak ;)

I morgon kommer även lilla Prinsessan och L hem.. hoppas att snön har smält bort då för jag VÄGRAR att skotta en gång till.. kan bli tvingad då det är en decemeter som fallit idag och det är inte vilken snö som helst utan tööööng snööö som slagit sig till ro ute på ön!! Dessutom har den semester strejkande plogbilen varit framme igen.. trodde åtmindstånde att DEN hade tjurat till det och stannat hemma, men icke!!

Ni som pikar mig för att det inte är några foton inlagda kommer att få vänta några dagar till..Mina köksrenoverande vänner ska försöka komma ihåg att bränna ner bilderna och få ner dem men hörrö ni.. jag tror att det dröjer.. Minnet?!?!

Puss och kram
sov gott och ha en skön söndag!!
FÖr nu ska jag krama kudde och drömma om salta katter och turkiskpeppar.. iNTE en godis i dag.. Öh.. impregnerad??

Kommentarer
Postat av: mia

Å så skönt å få se ett livstecken!! Satt här å funderade på morgonkvisten om man skulle ta å slå en signal å se efter...men nu behöver jag ju inte det! hahahaaa... Gud va roligt att få greja med bröllopsbestyr! Säg till om du behöver hjälp med NÄSTAN vad som helst.... ;) Puss på dig min lilla tackelalla!

2009-03-29 @ 09:50:57
URL: http://barba-mamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0