små små ord av kärlek..utveckling;)


En liten har många små kommentarer som bör sparas för framtiden..
Bland annat så frågade L henne om hon kom ihåg vad hon gjort under natten?? (hon hade ramlat ur sängen)
Svaret chockerade oss milt sagt!! - Jag har KNARKAT!! Grav allvarlig.. Nu är det en lättnad att den lilla tösen just är en liten tös..

Vi tjöt av skratt och han frågade igen.. Kommer du ihåg vad du gjorde i natt? JAAa jag knarkade sa ja ju... Öh?? Inom kort fattade även de tröga föräldrarna att det var Snarkade hon menade!!


I fredags kom hon hem med uppskrubbat ansikte. Mamman som inte hämtat på dagis frågade medlidsamt vad som hänt! Dottern svarade med svartaste svart ögon att det var minnsan X hennes dagisfröken som hade sparkat henne av gungan.. Föräldrarna utbytte så en snabb och förstående blick med varandra.. Blicken översatt till svenska = ja men visst, säkert.. Inte en chans..

Så mamman frågade en gång till med ett roat leende över den vilda fantasin vad det var som egentligen hänt?!?!
Samma svar.. Hugget i sten..
I går måndag så kom det fram en skamsen dagisfröken och frågade om vår dotter hade berättat att hon hade sparkat vår dotter av gungan i fredags och att det inte var meningen samt att hon var så hemst ledsen... Ni må tro att det kändes lite, bara LITE snopet att man helt avfärdat sin dotters berättelse om barnmisshandel ;) (Nu var det ju inte meningen så det var ju inte direkt misshandel men...)


För någon vecka sedan låg vi i sängen hela familjen och pratade.. Funderingar gror fort mellan täcke lakan och kudde..
Hm.. Vet du att du också har bröst pappa. Sa den lilla... Öh.. Lite surt svarade pappan att det visste han alltför väl vid det här laget, för det har ju avhandlats en gång förut!! Ja men du har bröst sa lillan.. JAA, har du bröst då sa pappan surt? Ja men inga långa svarade liten!! ÖH? Jaha men vem är det som har långa bröst då? (frågade pappan och vid det här laget hade ett brett leende smugit sig fram till hans läppar..)

Det har mamma... mamma har Låånga bröst!!
Mamman- DET har ja väl inte... Svar från dem båda med plir i blicken att jo det hade jag minsann visst det!! Må tro att pappan njöt!!! (Säg aldrig att jag inte bjuder på mig själv.. :)


Har jag berättat att min dotter tydligen även har en liten lille bror som heter "ÖhELiiot" (efter hennes väns lilla nyfödda lillebror) som mamma alltid glömmer på jobbet!!

Allstå hennes mamma skulle jag vilja anmäla för sociala!! Oansvarigt!! Måste vara den där andra mamman.. Mamma Karin som min dotter alltid talar om!!!!


Bröllopet!!
Igår berättade jag för min allra käraste smyckssmed att jag ska gifta mig i höst!! Hon blev sååå glad och är nu även en storögdad bloggläsare som förhoppningsvis får hemlängtan då hon läser min blogg och tar sig tid att hälsa på i sommar ;) Du är så fantastiskt underbar vän!! En riktigt hjärtlig vän!! I alla väder!! Saknar di och hoppas vi ses snart!! Hon har även en hobby som hon någon dag kommer att utveckla till sin inkomst källa.. Ni ska få se.. Bara jag kommer över några alster och dyligt! En all sysslare med sting i!!


Jag har ju fixat klänning och nu börjar det ta form på riktigt! Lilla T fick prova en näbbklänning men den var precis nu så till hösten är den troligtvis aldeles för liten så mamma ska prata med sin kära vän som älskar att sy. Håller tummarna för att Eva är villig att hjälpa oss..


Just nu i dagarna håller vi på att försöka få fram beslut om vad vi ska ha att duka med.. Papper.. Papper som liknar linne eller riktiga dukar.. Hm.. Ska det vara så svårt? Ska vi hyra eller kan vi fixa det på annat sätt?

På sidan om husprojektet som för övrigt står väldigt stilla just nu så är det mest funderingar om inbjudan ... kommer nog inte att behöva skicka någon för vid det här laget tror jag att de flesta redan vet när var och hur ;)

Jag är ju så bra på att vara tyst jag;)


Nä nu ska jag lägga ner lite tid på tvätten, matlåda till i morgon och därefter ska jag sätta mig framför tv:n


Ha det så gott...


Jaaaa och kort kommmmmmmmmmmer!! Ska försöka hitta något annat att lägga in bara jag får i gång min kamera så!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0