Å Kråkan..

kan kraxa.. hm.. har intagit den fasionabla hesa-Fredrik-stämman.. Lider dagen till ära av whiskey rösta så att säga!! Men det är ju ett betyg på gårdagens trevliga tillställning. Vi var bjudna på vigsel och bröllops fest. Dagen startade med ja.. kan man säga .. det vanliga på en lördag morgon.. kiss i sängen ( att man som förälder (eller jag) aldrig lär mig att fredag kvällar innebär mycket dricka för lilla fröken och trött som hon är efter veckans långa dagar så skär humöret i hop och hon stupar slutligen i sängen efter att ha varit hysteriskt övertrött och allt som hör där till...) Ialla fall morgonen började alltså med att liten vaknat i en pöl.. förståligt att man tjuter ett öronbedövande wwwaiwaaiiii mmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaa........ mamman (jag) får leda en yrvaken och trött dotter till toaletten för att tvätta av söta fröken.. även detta under samma waaaweiiwaa... mmmammmmaaaaa jag fjyyyyyser... Stoppa om lite i MIN säng och ta ur alla sängkläder ur hennes och därefter, lycklig över att klockan endast var halv fem och i tron om att man kanske ska få sova en lliiiiiiiiten stund till... så tok grinar lilla vällingsmoppan... ja vill ha väääälliiiing... Så underbart att även pappan öppnat sitt dövöra och motvilligt kliver upp och blandar till en skvätt som ... haha näe just det.. kom på att sååå var det inte..
Hon fick ingen välling utan hon somnade motvilligt om!! Haa den här morgonen vann mamman och pappan...

Hela familjen vaknade vid typ halv nio och frukostade tillsammans med snickar morbrorn som sovit på soffan.. TACK gode gud att hans dövöra inte öppnade okristligt tidigt då han slitit hela långa fredagen med vår altan!

Därefter packade Lilla T och jag ihop leksaker, cykel, cykelhjälm och skor.. pyjje, tandborste, lekkläder mm och begav oss ut till min vän J med familj.. Ty festen var barnfri men det var inte riktigt vi?! Tacksamt när en vän då kliver in och erbjuder sig( kan tänkas att jag övertalat eller tiggt om att låta T sova över...hehe..) att övervaka liten fröken marodör!
Allt gick därmed som på räls.. Anders med flickvän Viktoria kikade förbi och blev glatt överraskade över att få bli bjudna på en kopp kaffe och bröllops inbjudan! HAde glömt att berätta för gamle Anders om våra planer! Men dom tackade ja så där rakt över bordet.. låter ju bra.. bara .. få se nu.. 97, 86, 85 stycken kvar som inte ännu har tackat ja.. Kanske att man ska skita i inbjudningarna.. Maria, du sa väl att det ändå inte var så viktigt hur det kom.. antar att du fortfarande väntar på toapappret :)

Anna-Karin och Pär (som för övrigt inte har gott inflytande över min karl) kom för att hämta oss vid två och som vanligt hittas jag då i badrummet med mascaran i höger näve och rouget i den andra..... inte illa.. men bra sent och försöka få en bra makeup i sista sekund?? Men det var ju inte jag som skulle gifta mig IGÅR:: det var Fia!! INgen vill väl tävla med bruden så jag satte samvetet i första rum och valde att gå halv snygg Hahaha.. eller hur ?! Fia var såå otroligt vacker och tro ni jag klarade mig från att snyfta.. Nix! Rörd till tårar och kanske att det var lite extra känsligt då brudens moder är svårt sjuk i canser.. Att HON fick se det! Att HON fick njuta över att se sin dotter lycklig och så "brudligt" vacker!! Det gjorde inte hela saken lättare från att hålla tårarna borta!! Snyft.. så vackert och känslomässigt det var!!

Kvällen var helt underbart trevlig! Trevliga bordsvänner och bra musik, goda drinkar och ja.. allt som ska vara bra på en fest var bra.. Lyckat helt enkelt!

Dagens morgon var inte lika stressig och jag vaknade som vanligt när jag har druckit särdeles tidigt.. typ brukar vända och vrida på mig från fem snåret.. trodde att så var fallet även denna dagen efter morgon men... AAA Halllå.. när jag så rastlöst gav upp och var beredd att gå upp och städa eller ngt för att få tiden att gå så snubblar jag nästan till när jag kikar på vår gigantiska vägg klocka i köket... ööh.. lilla på 12 och stora på 11... hm.. dags att hämta liten och genast så kändes det mycket bättre.. VI tog oss ut till barnvakterna och lyckliga över att få hem en hel dotter så stannade vi en kortis och snabbade oss sedan förbi ICA Maxi för att inhandla födelsedagspresent till lilla Agnes som hade kalas. Först vid halv fem var det avklarat och nöjda och belåtna kom vi hem, jag och liten med fiskedamspåsen i högsta hugg..



Liten somnade så i tron om att hon hjälpte sin far med att köra åkgräsklipparen.. hon somnade stående mellan hans ben med sina båda små händer på ratten och huvudet händandes över Ls ena arm... sååå sött..

Nu ni ska jag kojja! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga att den lilla fröken har varit alldeles underbar under tiden hon varit på besök hos oss. Vi ser framemot nästa gång =)



Kramar

2009-05-24 @ 22:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0