Är det en städskrud...

Eller har min klänning som jag tänkt ha i morgon på min väns bröllop potensial? Delade meningar råder!?
Jag tycker att den är fin och passar perfekt på en tillställning i klass bröllop.. min sambo har vid tidigare tillfälle muttrat ngt om att den ser ut som en städskrud.. öhm.. Den har ett sting av ja.. medaljong mönster fast med blad och snirklar.. svårt att beskriva.. men den är härlig i just mina färger.. den är skön och går nedan för knäna.. Skor.. ja det är frågan, somliga (som min mor) anser att stövlar av boots karraktär inte är passande.. jag önskar få ha dem men kommer att få böja mig då jag blev vasche (ingen susning om hur det ordet stavas..) om att bruden INTE tyckte att stövlar passade ;) Lydig som jag är så skippar jag dem men offrar mig motvilligt till att stappla fram i högklackat i morgon!! Det var länge sedan jag struttade runt i klackeskor.. på riktigt alltså ;) men i morgon ska jag på ne igen!! Konstigt vad praktiskt man blir när man skaffar barn.. väljer bort obekväma underkläder efter att man burit sköna amningsbhar, string (?) = utbytta till otrånga hipsters och ja högklackat bytt mot kliklack på sin höjd :)
Men i sommar väntas livet komma åter till husets fru.. öh... blivande ;)
Här ska klackas under fötterna och stipa up underklädes fronten och fräscha upp gammkroppen.. Hahaha ;)

I kväll har jag sluppit vara ute på tomten och slava.. inte på humör.. däremot har jag jobbat på riktiga jobbet.. (om man nu kan kalla det?) och därefter (lägg på en timme extra på ordinarie arbetstid) sprungit på stan (lyckades insupa lite stadsnostalgi känsla.. blev sugen på en traditionell after work, som på den gamla goooooda tiden..)provat underkläder till min STOOORa dag.. Inget som passade.. eller ja jo det fanns ju två.. en toursulett för endast 2699.. och sen en tråkig utan rychspysch alls.. lite sexy vill man ju ändå framstå som när det väl ska hottas upp!!
Så jag vet inte hur jag ska göra.. får väl ta morbror Carris tips om att snurra upp tuttarna till två knurl knutar och tejpa med silver tape! (Han gav mig det tipset i fjol när han kommenterade att det syntes på långt håll att lampsladdarna intagit min annars så unga kropp...) PYTTSAN!!

I kväll har jag däremot fått damsuga och plocka undan inne.. känns ju lönlöst.. gör det en gång/två gånger om dagen men det är sandigt och dant strax efter.. Huuuuur mycket kan en husa kosta att anställa?? INte såååå mycke? eller?...

Näe.. sova är underskattat... nu är det min tur att slänga upp bena, ändan och ryggslutat i stora kooosiga sängen!...längtar.. tror att jag skippar att borsta tänderna och tvätta bort sminket? inget kan väl hända mer än att jag somnar? ... och känner mig äcklig i morgon bitti.. nä jag tar nog svängen förbi badrummet.. Sov gott ni med!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vad kul att gå på bröllop!! Vi var faktiskt på väg ut till er idag (!)för en fika, men ingen hemma....skönt att se några som håller landet flytande när vi andra ha ledigt.

Ha det så roligt imorgon!

Kram

2009-05-22 @ 23:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0