En vanlig torsdag..

I dag har det inte hänt sååå mycket, men jag känner ändå ett sug över att skriva lite.
Blir lite som ett gift man får ut lite tik ur hjärnan..
PÅ jobbet var det nästan som vanligt. Förutom att vi hade en avskeds lunch med en av våra få killar som ska börja på en annan myndighet! Trist för vi är verkligen "undernärda" när det gäller det manliga inflödet på stället!! Dom få som är killar är övervägande våra chefer annars har vi nog lätt räknat 10 st... tråååkigt för det är rätt trevligt ochmer givande när det är mer jämnlikt.. många kvinnor = tror att alla vet vart jag vill komma.. gnäll, tjafs, skvaller osv...

Jag har torkat golvet och nattat liten 3 gånger för det vaknas i ett!! Nu sover tack och lov lilla sessan och hela vardagsrumsgolvet och köket är torkat!
JAg orkar tyvärr inte göra mer för jag är kulslut i korken och i övriga delen av min gammkropp!!

Sitter och ser på eurovision song contest.. tror att det kan vara lite halv dåligt medhörning eller så är jag den ende som tycker att det låter gräsligt och snudd på falskt! Men men tydligen är VI redan vidare?

I går var min kära dotter ute och sparkade lite på cykeln.. hon var överlycklig och kan tydligen redan cykla ;) Ja jag skulle tro det ja!!


I dag när vi var på ICA så var liten lite uppstudsig och säger att mamma du är sååå dum, var på mina ögonbryn snabbt for ner och en argrynka bildades mellan ögonbryna! V A D sa DU? öhm.. INget.. J O DÅ vad SA du? Inget och jag får inte säga det igen för jag får inte säga att du är dum!! SÅ var det med det.. det som hon inte sa :D svårt att hålla sig för skratt men jag klarade det!! KLapp på axeln!!

I mångt och mycke har trotset tagit över min blogg... det kommer det att fortsätta med som det verkar! Ty det ser inte ut att sagnera!! Suck!

Liten sessa pratade med farfar i kväll.. Å va jö du då?, Ska inte du äta?, Vart ä farmor då?, Vadå vet du inte det?, va äru rå?Nä nu ska du pappa prata me farfar fö ja måste prata mä farmor! (som inte var hemma) ja det var samtalet det.. det underhållande var att jag överhörde svärfars svar..Dom överrens stämde inte helt med frågorna då han hör lite illa och hon pratar likt sin mor, fort fort fort!!!

PÅ en förskola som en av mina kollegor har sitt barn på så skriver förskolefröknarna ner vad som barnen avhandlar kring lunchborden..
I veckan ska dom tydligen ha avhandlat syskon och bäbisar.. Och hur dom kommer till.. alla barnen var överrens om att det måste vara jätte dyrt att köpa en bäbis!! (för det är det man gör) Och dom satt och spekulerade i vart men kunde inhandla de små!! Men så var det en som kom på att det måste ju va smartast att köpa en som var krockad för dom måste ju vara mycket billigare!! Underbart!!

Nu så.. nu är det kojs med sej!! Nattsvart! SOv sött!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hur söt är inte den där ungen!!! busfrö!

2009-05-14 @ 22:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0