I kombination..

Jag har uppmärksammat under några dagar att PMS och irriterade "trots"ungar  inte är någon vidare kombination..
Jag har vid tre, TRE tillfällen satt händerna för ansiktet och tryckt ut några trötta tårar.. snabbt torkat krokodiltårarna och visat upp ett "slitet" men välanvänt Passa dig lilla stumpan innan mamma exploderar!! FÖr NU är det nära..
Den där explotionen innebär att hennes mamma, dvs jag höjer rösten till max, trycker ner ögonbrynen och spänner ögonen i henne... ger henne en rak hö... sällan.. men jag ber henne mycket bestämt att göra som jag säger till henne!! Händer det någon annan?? Händer även följande någon annan - att hon struntar blanka f a n i vad jag säger och i vad som hon blir tillsagd att göra... Hon bara tittar med endera en trotsig blick som säger.. aha.. nu ska vi mäta vem som är starkast... eller så snörper hon i hop munnen och drar ut underläppen för att dramatiskt darra lite med den och likt sin mor pressa fram sina krokodiltårar...!! Sådan dramatiskt mor sådan dotter brukar jag få höra... Kan inte förstå vad dom menar med det!!

Nu sover teaterdonnan i sin säng och jag var nyss in och stoppade om henne.. Hann inte ens ut ur rummet innan täcket var nere vid tåna.. Hon hatar likt sin far varma täcken så det blir raskt till att byta i morgonbitti. Strax efter jag har klivit ut flickrummet så börjar hon gnälla och stånka.. Hosta har hon haft några nätter nu och när jag vände för att titta till henne inser jag att fröken trotsig har en nästa vridurbar nattkostym som tyder på att hon har feber och svettas.. ÅÅåå då kan vi ju sätta pengar på att i morgon kommer hon att ta sig för öra och på måndag är endera jag eller L hemma med henne för ytterligare en penicilin kur!! Suck..

Nu ska jag lägga mig och läsa min nya tidningar och äta mina karrameller.. kram och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0