Planering..

Har suttit och knopat på alla inbjudningskort och har inte kommit överrens med det ena eller det andra.. är det designen som är rätt så känns typsnittet inte helt ok.. är pappret fint och perfekt så har dom glömt att tillverka kuvert i samma format!! SJälvklart väljer jag konstant det dyraste som man kan hitta i pappersväg..
JAg har ju funderat eller bestämt mig ska jag väl säga att mina inbjudningskort ska jag ha gjort själv.. men Hua.. nu börjar jag slita mitt hår och ångra mig.. skarpt!!!

Kanske att jag skulle leja bort det.. Näe. faan heller inte när jag ansträngt mig hittintills :)

I dag har pappa och dotter (jag och min pappa) klarat av att jämna till större delen av vår nedre del av tomten.. Har nog överansträngt ryggen till den milda grad att upprätt hållning är näst intill Omöjlig att inta..
Suck.. för vi har ju bara den övre kvar.. men det börjar ljusna!

Jag ska förhoppningsvis svänga in på jobbet en snabbis i morgon och jobba in lite extra pengar.. Övertid verkar vara melodin när man jobbar statligt! Inte illa om man har sand istället för stålar i fickorna!

Har ni några drömmar?
I morse när vi åkte över bron så kom den där längtan efter att skriva en deckare över mig igen! Har alltid velat göra det och det brister inte i fantasi utan mest i mod och kanske inteligens. JAg har fått för mig att man måste vara såååå skärpt när man skriver en deckare, ha koll på hur utredningar görs, hur analyser av dna och fingeravtryck osv känns såå främmande och invecklat men ack så viktiga detaljer i den mystik som en sann deckare ska innehålla.. Fantasin är ruskigt på topp.. kanske att det är därför som jag sällan klarar av att sitta/sova hemma själv när min andre hälft är i jakt stugan eller på tjänsteresa som det händer att han är.. Har så mycket elak fantasi att det räcker och blir över, ty allt som hörs i min verklighet när natten knackar på är psykiska mördare, förövare, sociopater som har förföljt mig bara för att dom slumpvis valt ut mig, en vanlig tjej som blir det perfekta offret... Att någon blivit fixerad av något ont och att jag bara råkar vara ivägen eller utvald av noga resartch (stavas knappas så men det får gå.. kanske att min svenska är en lite käpp i hjulet också ;) av den psykiskt sjuke..
Ja.. nu ska jag sluta annars måste jag nog väcka upp lilla prinsessan för att ta mammas bil och puttra hem till päronens bostad för att kunna få en blund i natt.. NOG FANTASERAT FRÅN MIN SIDA I DAG!!

Ja men hej.. anledningen till att jag började skriva i kväll var att jag skulle behöva lite hjälp med valet av solo sånger till bröllopet.. någon som har några fina och kärlekssvallande sånger som mina vän kan framföra under vigselakten??
Har släntrianmässigt gungat in på de traditionella sångerna men skulle vilja ha något eget och något som speglar oss.. jag och L.

Har suttit och bluttrat i texter och snuttar på internet men det förefaller vara bara traditionella sånger som väljs...

Jag har precis kommit på att jag har GLÖMT min cykel i min gamla lägenhets cykel förråd.. SÅÅ praktiskt nu när jag och min köpare inte är bundis och bästis efter att det uppstått lite osämja vid försäljningen.. Tror iof att jag kan få tag på nyckel och ta mig in men jag tror däremot inte att jag törs! Kanske att man skulle kunna skicka dit pappa och hämta den.. jag hade ju tänkt sälja den nu i vår och finansiera mitt nya cykleinköp!
GaaaaaaHaa!

Nä nu ni.. sova sova säng säng säng.. sova sova säng till morgonen sköljer sina Soliga strålar in genom rullgardning springan :) PUssen på er!

Kommentarer
Postat av: mia

Men snälla lilla duuu..... Seriöst..JÄTTEKUL å knåpa, klippa å klistra...Men TÄNK!!!! VA FAN HANNA!!!? HUR gör DU när du får en inbjudan av nåt slag...? Du tänker knappast "Oooh vilket handgjort mästerverk! Det här ska jag rama in ovanför sängen..." ...Det jag vill säga är: Det är INNEHÅLLET som är viktigast! ; ) ...Jag väntar å kollar brevlådan VARJE dag å börjar känna mig bortglömd å förtvivlad... Rå hit med en inbjudan nu för helsike! På skithuspapper om de så ska va! hahaha... PUSS på dig min lilla Bridezilla,, ; ) Ska definitivt bidra med ett sångförslag...måste bara tänka lite! ; )

2009-05-08 @ 21:50:12
URL: http://barba-mamma.blogspot.com
Postat av: Katarina

Vi kan bolla sånger på fika.

2009-05-09 @ 21:42:29
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0