Rastelös!

Det kliar i tåna, rastlöshetens oro killar mig i nervtåtarna!! Jag ligger och tjuvsurfar med min väns dator i knät! Var på fest igår kväll och behagligt nog fanns det en säng lagomt stor för två ledig som jag och L lonat.. festen var trevlig, mysig och framför allt mättande.. åt mat och drack vin långt in på sena nattkröken kändes det som, men då jag ransakar mitt minne så var nog inte det riktigt rätt.. Kommer på att det lektes lekar och sprang stafetters då kylan kröp närmare och in under tältduken (party tält stort för säääkert 50) så förflyttades vänner och bror in i husvärmen. Eurovisions song contest fick stå som centralt inslag tills vi insåg att vi tittat typ en evighet och trots evigheten så var det röstande landet endast 20:e av 42... slagers bytter mot lovande stjärnor och amatörer och helt oduglingar- självklart är det SINGSTAR som refereras! Vickan, det blev ingen duell... Jag utmanar dig.. nästa gång.. Trots min rädsla för mickar, sång framträdande och scen skräck i lätt tappning så ääääälsskaaar jag singstar. Vid dom första framförandena har jag en puls på typ130 och darrningarna i händerna går att missta för en 85 årings skakande kaffekopps hand!
Efter typ 20 (ja det är sant, och näe det var MIN mic) så hade jag botat åkomman och bytt ut känslan av skönt obehag till skön vinnar instinkt! Häääär skall vinnas ekade säkerligen mellan klara och icke sååå klara toner i mitt huvud!!
Tur att man inte ska bedömas utefter engelskt uttal eller sin förmåga att ens hinna läsa ut orden.. Man kan ju om man vill (vinna) nynna där dom "svåra" (i vissa texter typ mer parten) orden kommer och på så sätt lyckas vinna.. (jag är totalt vääärde lös på engelska och dessutom så kravlar min tunga in i ett töcken av sladdriga rörelser som lätt leder till fövirring i talcentralen.. allt blir minst sagt sluddrigt och feel, men som tur är så räknas inte det utan ska man vinna ska man slå dom rätta tonerna!! AHahha !

I dag käns det som om solen slår en på fingrarna och skrattar hånleendes mot mig!! Kunde det inte ha varit i går som den såå varmt skulle titta fram! I dag sitter jag fast i en massa planering och åkandes hit och dit.
Först för att hämta lilla sessan hos farmors och därefter titta förbi vännen som hittat hem till sin mor och far på en längre visit för att hämta vitaminer och sömn (tror jag;) men som annars bor i en avlägsen liten fjällby!!
Antar att då man ändå är i "hembyn" bör slå en lov in till sin EGEN mor och far.. eller så kan man kanske boka in att DOM kommer ut en sväng till eftermiddagen ( tror mig komma ihåg att mor var "sugen" att putsa fönster hos lilla mig? :)
Skulle behöva träffa den andra vännen som släpat hela sin stora familj längs E4:an ända från ELSTOCKHOLMO.. ikväll.. ty måndag, tisdag och onsdag ska det trevligt nog jobbas övertid! Suck.. Jag vet dock inte om storstads jänta har tid i kväll och vet att torsdag och framåt ska för hennes och familjens del spenderas ute på deras sommarställe..

Nu ska jag försöka föra ett lagom högljudt toabesök som förhoppningsvis ska leda till att värdparet vakna och ställer till med frukost så killet i tåna går över ;) Åååh stressad och rastlös måste ju få i sig lite smörgås och oboy!! (tvivlar på att någon av dessa sovande party prissar kommer att vakna.. Kanske att man kan tappa  ner någon kantstött kopp i köket eller någon tomflaska från diskbänken kanske .. kanske .. GOOOOMORGON !! ( tid för rapportering är förnärvarande strax efter 9..)

Solens IF hälsar övriga deltagare godmorgon och välkommen till dagens fullspäckade schema..
Farmors, Hamlunds, mormors och slutmålet... JAaa.. KRattning på stora leråkern på ön (längtar sååååå)!!
(appro på krattningen nu ni.. matjord har levererats och nu är det bara och börja gräsmatte såningen! Jah joh ja men det ska ju bli kul!!! några frivilliga??)

KRam och klLLLIIIIVV UPPPPPP!

Pralin jäntan, fick du tag i nå go bitar? Vad blev det för smarrigt? Antar att du inte sparat ngt till mig.. men va f--n kom just på att du inte tycker om choklad.. var an då det besöket??

Kommentarer
Postat av: MissKolibri

Kan självklart spara en bit till dig med, men "nån" fyller år därav att det inhandlades praliner ;) Lycka till med besök och krattning, själv går jag och lägger mig på en filt i solen ;)



Kraaaaaaaaaaaaam

2009-05-17 @ 09:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0