Ta knäcken..

Idag tog jag mig ett klokt beslut om att åka hem till ett tomt hus tidigare än jag brukar.. mormor fick hämta liten och ta med henne hem till sig och L fick själv pallra sig till skogen för påbörjan av averkningen .. vedtillverkning..
Jag har varit helt kulslut i några dagar, inte bara PMS utan troligtvis även lite överansträngning av hjärn och kropps verksamheten..
Måste erkänna att jag har nog aldrig varit så här stressad som jag är nu.
Det tär på mig att sitta inne och inte göra någonting.. det finns sååååååååååå mycket som skulle behövas ta tag i.. MEN jag har lovat mig själv att släppa allt i åtminstånde 4 timmar.. jag ska bara läsa, skriva, titta på sidor på nätet som inte har med gräsmattor (ooootroooligt ointressant men ack så viktig info för en som inte kan mer om gräs än att man måste klippa det och klipper man jätte kort som pappa gör så behöver man inte oroa sig för några fler ansträngande träningspass med gräsklippar helvetet...)

De sidor som jag ska kika på är inredningsbloggar, butiker, spa osv.. ska inte kika på bröllopsgrejor, inte på rabatter med olika små söta blommor planterade i och inte heller några byggföretag/butikers sortiment.. NÄE jag ska bara fördriva tiden med det som är mysigt och totalt orelaterat till huset, bröllopet (som faktiskt inte alls känns så stressande än),mark eller för den delen någon ekonomi sida som kan stressa upp min då vi har dåligt sparande eller sparande i HELT fel form!!!
Nä jag ska bara äta kex, dricka apelsin saft och mysa till ljudet av ett soligt vår regn... Solen skiner och det faller tunga droppar regn från himlen, fascinerande och vackert!

I helgen ska vi ju på 30 års fest och just nu känns det faktiskt BRA.. har varit tok stressade över det men nu har jag släppt det lite. Kan kanske ha något att göra med att vår personalfest ställdes in i dag. SÅ nu behöver jag inte har dåligt samvete över att jag känner mig osocial med mina kollegor och jag behöver inte känna tvånget att gå fast jag inte har varken lust,ork eller tid.. BRA!!

ÅÅ det bara kryper i mig.. känner mig tvingad till att göra ngt.. Känns fel att sitta still och inte göra någonting.. Kommer att bli en låååång och psykisk jobbig eftermiddag och kväll.

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0