Två solmogna tomater har...

Krattat jord och rivit ogräs.. på den obefintliga gräsmattan.. HUr låter det..
Två solmogna tomater har hört att dom är älskade av sin dotter typ 35 gånger under denna dag.. Frasen börjar... mamma vet du.. jag älskar dig.. och avslutas med ... och jag skulle älska dig ÄNNU mer om jag fick ha tutte på dan..
Pappans fras var kort och gott.. JAG älskar dig.. pappa!! HUr låter det??
Två solmogna tomater har slitit och slitit och är såååå solbrända att ett par ugnsstekta tomater verkar slaka i färgen..
Två rödsprängda armar hänger längs min kropp.. nu med händerna ( troligtvis det enda på mina armar som INTE är sönderbrända av solen..) Två knallrosa för att inte säga ceris rosa med en tuch av signal rött.. ty solen har gjort sitt jobb i dag...

Åh härligt med sol,... måste komma ihåg att INTE ha brottar linne OCH bh när det är risk för bra väder, ty ett bröllop med bar rygg väntar i höst och en charmig solbränna med ett X och ett i på vardera sida är ju inte vad jag vill stoltsera med på min och min älskades stora dag..

Appropå min älskade.. han grillade bort sina hjärnceller (till viss del i alla fall) i dag.. Han råååkade (?) bränna skalpen och det övriga över halsringningen... HAN kommer att flagna och det är lika dant varje år.. I kväll så såg han frågande på mig när han och lilla marodörska badade... Va faan ... fattar inte hur jag kunde bränna skallen sååååå mycke..
Öh... smarta delen av familjen ( glöm det där med att ljudet kan komma upp och ner... ni som vet vad jag menar.. glöm det.. för nu är jag smmmmaaaaaart ;) Kanske att du ALLLLLLLTTIIIIIID bränner huvudet när det är soool?? KAnske??
ÖH... Ja? JA det kanske jag brukar.. eller jo ja det brukar jag nog.. TÄnkte inte på det...

I morgon ska jag på möhippa och ni må tro att jag var kaxig i början av planeringen.. MEN såå kom jag på att det brukar kunna straffa sig.. Måste tänka framåt så jag lade till den mjuka sidan och lämnade förslag på bra och roliga men snälla grejer att göra ;) Kan ju tänka att det kan hända att jag får igen annars... SNälla.. jag var ju snäll så ha det i beaktan!
Vi ska ... kan inte skriva det nu men det låter jätte roligt och jag tror även att den blivande frun också kan tycka det..hehehe

Lilla T var på topp humör i går.. vi firade Valborg hos grannarna och vi besökte en liten majbrasa i närheten.
Lilla T har nyss hittat en vän som heter Elin. I går valde T helt sonika att byta namn på sig själv..När vi kommer ner så börjar fröken att springa mot en okänd man som hon slänger armarna om.. Som tur var såg han vad hon tänkte göra och tog enmot henne..
Hon kramade om honom och han kramade lite lätt chockad tillbaka. T presenterade sig som ELin och därefter presenterade hon mig som mamma karin.. Hm..
"Elin" gick sedan laget runt och presenterade sig som ELIN och mig som sin mamma Karin.. "Mamma Karin" gick efter och påpekade per omgående att så inte var fallet.. men i efterhand skulle det kanske vara bra om vår dotter väljer att ljuga om sitt namn då det finns risk att hon har ärvt sin pappas hyss nerver.. Så OM hon väljer att begå massa hyss så kommer grannskapet att klandra mamma Karin och den där rat ungen ELIN!! STACKARS  riktiga Elin...

KRam och go natt!!!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0